Gamla tanter lägger inte ägg

När jag vaknade och tittade ut, var det alldeles vitt. Det var mitt vinterland, fast lite efter jul. Lite efter granen har åkt ut.
Jag kände mig produktiv, och gick ut för att fånga den vackra isen, och de ljusa pastellfärgerna hos vårt vänstra staket (det främre är gult, i trä).
Sen tog jag med mig kofoten upp, lekte brutal_tjej och rev ner alla golv- och taklister. Imorgon är det dags att regla för isoleringen!
Framåt eftermiddagen kom Jakkie på besök, med gitarren över axeln, min alldeles charmiga rödtott! Vi har hela kvällen sett på The Office, druckit jordgubbscider och läser ur skrivande stund ur "Gamla tanter lägger inte ägg".
"Om vi inte hade haft gamla människor skulle alla käppfabriker och alla dem som gör löständer ha gått i konkurs." Kathrine, 6 år

"Kungen heter Carl Gustav den tredje i fjärde. Hans familj heter Victoria, Madelena, och Adam och Eva."
Miranda, 7 år

"Om jag var statsminister skulle jag bestämma bra saker. Men jag vet inte vad som är bra direkt, så lite får man väl gissa." Vincent, 6 år


Underbart!
Hoppas ni har haft en fin lördag.


Kommentarer
Maria

Fina bilder saga!!



Mer bilder från rummet

Tack



Kram Faster

2012-01-22 @ 19:05:06
URL: http://iahoglund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0